Praat met iedereen die auto’s verkoopt voor de kost en je hoort steeds dezelfde vraag. Die vraag is hoe kan ik meer auto’s verkopen? De autoverkoper die in de showroom bij de autodealer werkt, wordt betaald op commissiebasis, dus volume is belangrijk voor hen. Hoe meer metaal ze verplaatsen, hoe meer ze betaald krijgen. De autoverkoper houdt zich bezig met de hoeveelheid voertuigen die hij verkoopt, maar de verkoopmanager en de algemeen directeur worden ook gecompenseerd door de hoeveelheid voorraad die hij verkoopt.
Hoe kun je nu makkelijk meer auto’s verkopen?
Het antwoord op die populaire vraag hoe ik meer auto’s kan verkopen ligt op de schouders van de autoverkoper omdat zij de eerste persoon zijn die de potentiële autokoper ontmoet. Als een klant op het perceel komt en hij wordt begroet door een verkoper begint het spel. Elk woord, elke actie en elk gebaar bepaalt de volgende stap van de klant. Eén verkeerd woord of gebaar kan ervoor zorgen dat de potentiële koper een shopper wordt, maar de juiste woorden en gebaren kunnen ervoor zorgen dat de klant verder komt in het koopproces van de auto. Dus als het erop aankomt, zijn de vaardigheden en capaciteiten van de autoverkoper nodig om meer auto’s te verkopen.
De autoverkoper kan meer auto’s verkopen
U reist de wereld rond en praat met duizenden autoverkopers en vindt nooit een gemiddelde verkoper, misschien een typische verkoper, maar niet gemiddeld. Sommige zijn top performers die 20 of meer auto’s per maand verkopen en sommige zijn lid van wat gewoonlijk de zeven autoclub wordt genoemd.
Je kunt verkopers van auto’s een stuk beter trainen
De zeven autoclub is een kleine groep van verkopers die bij bijna elk dealerschap 5 tot 8 auto’s per maand consequent verkopen en klagen over alles waar ze aan kunnen denken en hun gebrek aan verkoop wijten aan alles behalve aan zichzelf. Dus om een antwoord te geven op de veelvoorkomende vraag van de autoverkoper hoe ik meer auto’s kan verkopen, moeten ze in de spiegel kijken voor het antwoord.
- Autodealers bieden autoverkoopopleidingen voor hun verkopers, maar het komt allemaal neer op de verkoper en hun drive, vastberadenheid en wens. Sommige critici zeggen dat het een gebrek aan voortdurende opleiding voor de verkoper is, maar als dat het geval was, zouden dan niet alle verkopers die dezelfde opleiding hadden, dezelfde hoeveelheid auto’s verkopen?